En markedsføringsstrategi kommer ikke uden en vis mængde skriftligt arbejde – den skriftlige formidling er stadig den foretrukne måde at brande og markedsføre sig indenfor langt de fleste brancher.
I denne teknologiske tid har vi et væld af mediekanaler og et utal af muligheder for at blive set. Vi har dataanalyseredskaber, der på ingen tid kan definere vores målgruppe, og vi har generelt adgang til nogle rigtig gode og stærke ressourcer, som vi bliver bedre og bedre til at bruge.
Men én ting er strategi, målgruppe og format – der skal også være styr på det skriftlige arbejde. Og har du det?
En stærk skriftlig formidling er afgørende for at blive husket
Til enhver skreven formidling hører selvsagt noget tekst, der er skrevet af et menneske, og ikke et computerprogram. Det er ikke nogen ligegyldig eller simpel opgave, og her får du 3 gode grunde til at lade de professionelle – som fx. en virksomhed som DinTekstforfatter – om at varetage denne.
Objektivitet og den røde tråd
Når du arbejder i en virksomhed, og sidder midt inde i centeret af denne, så kan det være svært at holde det “helikopter-blik”, der skaber den røde tråd i din tekstbaserede formidling.
Fra et markedsføringsperspektiv er det enormt vigtigt, at virksomhedens værdisæt og overbevisning er gennemgående og tydelig, og det kan være svært at skabe denne forståelse, når man på daglig basis skal forholde sig til alle de små ryk og udviklinger, der sker i virksomhedens midte, hvorfor en objektiv freelancer ofte er et bedre alternativ.
Kendskab til den optimale brug af ord
Professionelle tekstforfattere har et fagligt kendskab, lægfolk ikke har. En dygtig tekstforfatter er opdateret på hvilke brug af søgeord, der giver dig den bedste placering i en googlesøgning, samt hvilke linkbuilding referencer, der på bedst mulig vis rammer netop din målgruppe.
Markedsføring er en videnskab i sig selv, og tekstforfatning er et underemne hertil, som er særlig fagteknisk.
Troværdighed og professionalisme
Uanset hvor dygtig en formidler du selv er, eller hvor stærk en skribent du har i en medarbejder, så er det altid med fare for ærgerlige sjuskefejl, når vi bruger en intern til det skriftlige arbejde – simpelthen fordi, det ikke er vedkommendes primære opgave, og derfor ofte vil være noget, der skal overstås.
Grammatik- og stavefejl hører ikke til i en tekstbaseret markedsføringskampagne – det ser utroværdig ud, og det signalerer, at I som virksomhed ikke gør jeg umage. Det er ikke en signalværdi, der er god at blive forbundet med.
Når du udliciterer en tekstopgave, så kan du føle dig sikker på, at der har været mange øjne på den, inden du får den retur.