Måden man markedsfører sig på har ændret sig drastisk siden internettet kom og blev en fast ting at bruge. Der findes de traditionelle måder man kan markedsføre sig på, og det var disse midler man udelukkende havde til at bruge, før internettet. Disse midler indeholder måder som annoncer i aviser, plakater på gaden eller helt enkelt tv-reklamer. Det er som regel meget dyrt at have disse reklamer kørende, og virksomheder skulle derfor være opmærksomme på at reklamerne skal være perfekte. Det skal lige siges at de ikke skal det i dag, dog kan man være mere specifik i dag, og kan derfor være lidt mere åben omkring sin markedsføring, i form af jokes eller vittigheder.

 

Driver man en virksomhed, så ved man godt at det er en nødvendighed at have nogen form for marketing kørende, ellers bliver man hurtigt slået ud af konkurrenterne. En af de væsentlige ting internettet har sørget for, er at man nu kan kommunikere direkte ud til sine forbrugere via diverse platforme. Man kan i dag skære ned i detaljer hvilken form for marketing og til hvilken lokation denne annonce skal ramme. Så hvis man eksempelvis er stukkatør, og ønsker at køre nogle annoncer i en vis kommune, kan man gøre dette via online marketing. Det kan være en super god måde for mindre virksomheder samt store, at få kommunikeret sit budskab eller produkt ud til forbrugerne. Man kan finde rigtig meget god information omkring befolkninger via internettet, og derfra udforme en annonce som relaterer sig lige præcis til disse. Herigennem kan man vælge et hav af forskellige indstillinger, for at ens annonce skal dukke op hos dem. Kører man annoncer via google, kan man få et kort op, og direkte til eller fravælge områder hvor man ønsker sin annonce vist. Online marketing er som udgangspunkt også en del billigere end de traditionelle.