Som virksomhedsejer ved du, at reklame er afgørende for at få din virksomhed til at vokse. Men hvor skal du starte? Google Adwords er en god mulighed for dem, der ønsker at komme i gang med onlineannoncering. I denne artikel viser vi dig, hvordan du opretter en Google Adwords-kampagne fra bunden.

1) Log ind på din Google-konto og naviger til Adwords-hjemmesiden.

2) Klik på knappen “Opret en annonce”.

3) Vælg din annoncetype. Der er fire muligheder: tekst, billede, video og Rich Media. I dette eksempel vælger vi tekst.

4) Indtast din annonceoverskrift og beskrivelse. Sørg for at inkludere relevante søgeord, så din annonce vises i søgningen resultater.

5) Vælg din målgruppe. Du kan vælge mellem en række forskellige muligheder, herunder placering, alder, køn og interesser.

6) Indstil dit budget og dine bud. Adwords fungerer på et pay-per-click (PPC)-grundlag, så du skal beslutte, hvor meget du er villig til at bruge på hvert klik.

7) Vælg din betalingsmetode. Du kan enten betale med kreditkort eller oprette en direkte debitering fra din bankkonto.

8) Gennemgå din annonce, og klik derefter på knappen “Send”.

Din annonce vil nu blive gennemgået af Google, og hvis den godkendes, vil den begynde at blive vist i søgeresultater og på websteder inden for Google Display Network. Tillykke, du har med succes

10 tips til at forbedre din Google Adwords ROI

1. Brug negative søgeord

Sørg for at tilføje negative søgeord til din kampagne, så du ikke spilder penge på irrelevante klik.

2. Målret dine annoncer

Brug Adwords’ målretningsmuligheder for at sikre, at dine annoncer bliver set af din målgruppe.

3. Skriv overbevisende annoncetekster

Din annoncetekst skal være overbevisende og relevant for din målgruppe.

4. Brug relevante nøgleord

Vælg søgeord, der er relevante for dit produkt eller din tjenesteydelse, og som har en høj søgemængde.

5. Fastsæt realistiske budgetter og bud

Hvis du sætter et for lavt budget, bliver dine annoncer måske ikke set af mange mennesker. Hvis du sætter dine bud for lavt, vil dine annoncer måske heller ikke blive vist i søgeresultaterne .

6. Overvåg din kampagne regelmæssigt

Hold øje med din kampagnes resultater, og lav ændringer, hvis det er nødvendigt.

7. Brug A/B-testning

Test forskellige versioner af din annonce for at se, hvilken der giver de bedste resultater.

8. Optimer din landingsside

Sørg for, at din landingsside er relevant for din annonce, og at den har et klart call-to-action.

9. Hold dine annoncer friske

Opdater dine annoncer regelmæssigt for at holde dem relevante og engagerende.

10. Rådfør dig med en ekspert

Hvis du har svært ved at få resultater fra din Adwords-kampagne, kan du overveje at rådføre dig med en ekspert.

Find din egen Plusshop rabatkode her.