I vores lille IT-forretning, har flere af os mange hatte på. Kalenderen er fyldt op, og der er knap plads til de spontane opgaver der dukker op gennem dagen. I vores virksomhed er der nemlig run på, og vi elsker det!

Tilbage i 2010 havde vi forsøgt med at sætte et jobopslag op på flere jobportaler og haft mange ansøgere deraf, men det krævede mere tid af os, end vi kunne gennemskue at gå dem alle igennem. Vi forsøgte dog igen denne gang til samme stilling, hvor vi kun fik 11 ansøgninger. Det var overskueligt, men desværre var der ingen som var helt relevante.

Derfor tog vi kontakt til nogle forskellige rekrutteringsbureauer, som vi kunne se havde speciale i sælgere, og indgik kort efter et samarbejde med DEDIKATION. De havde både en solid erfaring med rekruttering, et stort netværk og en god CV-database. Det startede med at vi fik afklaret, hvilken type virksomhed vi var, kulturen og menneskerne. Derefter lidt om hvad vi søgte i en ny sælger.

Da det indledende arbejde var lavet, gik DEDIKATION i gang med at finde relevante kandidater. Der gik ikke længe før de vendte tilbage med de første kandidater. De havde allerede haft en indledende snak med dem (hvilket vi havde aftalt), hvorefter vi fik dem på besøg til en officiel jobsamtale. Vi afholdte i alt 4 samtaler inden vi fandt den helt rette kandidat, men overordnet kunne de alle have været blevet ansat, havde vi manglet flere sælgere.

Et år efter den seneste ansættelse, skal vi igen ud og finde en dygtig sælger til teamet. Denne gang springe vi direkte frem til opkaldet til DEDIKATION som sparrede og os meget tid og fandt så mange relevante kandidater til os sidst. Det vi har lært af hele forløbet er, at overlade andre til det, som de er gode til.