Hver gang du åbner en app på din telefon, en video på YouTube eller en e-mail med en reklame, så oplever du digital marketing in action.

Marketingsfronten er for alvor blevet digital i det 21. århundrede i takt med, at vi brugere mere og mere tid online. Mange virksomheder arbejder primært online og derfor, er det også her, at der skal markedsføres.

Derfor er online marketing så vigtig

Vores opmærksomhed er blevet mere flygtig, end den har været før. Hvis vi får en lang flyer stukket i hånden, mens vi går på strøget, så krøller vi den sammen og smide den i skraldespanden, fordi det simpelthen bliver for overskueligt at læse. Det nytter ikke noget at holde sin marketingstrategi til avisannoncer. Du skal ud på det store internet, hvis du gerne vil have folks opmærksomhed.

Til gengæld så kan vi fordybe os i timevis på vores telefoner eller computere for at scrolle på sociale medier, læse nyheder, se film og meget mere. Faktisk viser undersøgelser at over 90% danskere er online flere gange om dagen. Derfor er det utrolig vigtig at markedsføre online, hvis vi gerne vil fange potentielle kunders opmærksomhed. 

Effektiv marketing handler om målgrupper

Vil du gerne effektivisere din marketingstrategi, så skal du ramme den rette målgruppe. Det er ikke alle typer og aldersgrupper, som bruger Facebook for eksempel. Derfor er der stor forskel på, om du markedsføre på TikTok, Instagram, Pinterest eller Twitter.

Nogle virksomheder skyder med spredehagl, når de forsøger at tiltrække flere kunder, men i langt de fleste tilfælde er det bedre at være mere specifik og målrettet. Din digitale tilstedeværelse skal fokuseres det rette sted og på det rette tidspunkt. Med en digital opkvalificering kan du opnå succes med din virksomhed ved at målrette dit content til den rette målgruppe på de rette platforme.