Står du og mangler nye ansatte inden for online marketing i dit firma, og vil du gerne være sikker på, at du får de rette personer ind, har vi her samlet et par gode tips til dig, som du kan lade dig inspirere af.

Læs mere om kvalitets vækkeur.

Brug dit netværk

For det første kan det være en god idé at gøre brug af dit netværk. Derfor kan du fx dele på dine sociale netværk, at dit firma søger efter eksperter inden for lige netop det og det område.

På den måde kan dit netværk måske anbefale dig en person, der er den rette til jobbet. Det gør det også nemmere at finde gode medarbejdere, hvis du kan se folk i dit netværk stå inde for vedkommende og hans eller hendes kvaliteter.

Spørg om erfaring – ikke uddannelse

Så kan det også være en god ide at lægge meget mere vægt på erfaringer og ikke uddannelse. Selvom der er lavet uddannelser, hvor der bliver undervist i grene af online markedsføring, handler det, som i mange andre fag, om at have hands on erfaring.

Så med mindre du har mulighed for selv at lære vedkommende op, kan det være godt at spørge meget mere ind til konkret erfaring og måske endda resultater, så du kan være sikker på, at de har arbejdet med området før, og de kan finde ud af at skaffe dig det, du ønsker i firmaet.

Lad det komme an på en prøve

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt en person er den rette til jobbet eller ej, kan det også være en god ide at lade det komme an på en prøve. Derfor kan du med fordel ansætte personen på en prøveperiode, hvor der er mulighed for gensidig opsigelse med kort varsel, i fald det ikke fungerer.

Det kan gøre det meget billigere for dig at finde ud af, om du har ansat den rette person eller ej. Finder du ud af, at du ikke har ansat den rette til jobbet, er der altid mulighed for at komme af med personen igen.

Brug din mavefornemmelse

Sidst, men ikke mindst, er det også bare en god ide at gøre brug af din mavefornemmelse, når du skal ansætte nye personer i dit firma. Og det gælder uanset, om du skal ansætte til online marketing afdelingen eller en af de øvrige afdelinger.

Har du en dårlig mavefornemmelse omkring en person, plejer den som regel at holde stik. Så lyt til dig selv og din krops signaler, når du sidder og snakker med en ny potentiel medarbejder. Det er tit her, du finder de korrekte svar, bl.a. når du skal ansætte nye.